søndag 23. september 2012

Dagens fangst


Forleden ville Stjernekast at vi skulle vise fram årets bokkjøpt. Ettersom et kjapt overslag sendte meg opp i over 30, fant jeg ut at det utgikk. Ikke at jeg (egentlig) skammer meg over mangelen på selvkontroll (og jeg har lest mange av dem, bare så det er sagt) -men tenk så mye styr å skulle hente fram alle sammen og rydde dem på plass etterpå... *lat* Men jeg kan i det minste vise fram dagens loppemarked-fangst, som ble ganske beskjeden ettersom jeg kom før posesalget hadde begynt...

Fin de siécle - Tidsskriftet Samtiden i 1890-årene
Utvalgte artikler fra Samtidens første tiår. Herman Bang om Hans Jæger og Jonas Lie, Sigbjørn Obstfelder om Edvardt Munch. Arne Garborg, Kitty Kielland og Leo Tolstoj. Snadder i et lekkert art deco-omslag.

Elizabeth & Leicester - Elizabeth Jenkins
Biografi om dronning Elizabeth I og hennes forhold til jarlen av Leicester. Jeg har forresten en annen bok av samme forfatter, en biografi om Jane Austen, stående ulest i hylla. Det burde man...

The white masai - Corinne Hofmann
Sveitsisk dame på ferietur til Kenya forelsker seg i masai, gifter seg med ham og flytter til Kenya (kortversjon). Denne har jeg tenkt mange ganger at jeg har lyst til å lese -å ha den i hylla, øker sannsynligheten for at det faktisk skjer...

Vel anvendte 40 kroner, og en rolig oppladning til neste søndag -bokmessen i Göteborg...

1 kommentar:

Bjørg, mellom linjene. sa...

Fin de siécle ser ut som noko eg kunne ha kosa meg veldig med å lese. Det blir spennande å høyre om desse artiklane.