mandag 9. juli 2012

Det ble ferie i år også...

Kombinasjonen lange jobbdager og et aktivt sosialt liv på kveldstid resulterte i lite bloggtid i juni -og plutselig var det ferie! 120 erstatningskrav ble skrevet ut og gjort klare til utsending i august, døren låst og nesen vendt mot Berlin (Ja, jeg kjøpte bøker. Ja, detaljer kommer...), uten at bildene jeg rakk å ta underveis i innspurten fant veien til bloggen. Men nå har jeg tre ferieuker helt uten planer, så da burde det vel være mulig å få til noe...


Reparasjonshaugen rett før den forsvant...


Atlas. Mange atlas.


Ingen mann i dette land..
Jeg prøve å bruke Jokke-bokstøtten som bokstøtte. Det var ingen god idé...


Pondus blir nå alene om å more ventende elever.


Årets papir-funnet-i-bøker-bunke. I år var det ingen som kom og etterlyste noe viktig de hadde glemt i en eller annen bok, tidligere har vi måttet lete etter både skattekort og bankbrev. Dessuten fant jeg det vanlige utvalge av penner, linjaler og binders. Kjekt å ha...

Av minneverdige hgøydepunkter fra de siste dagene kan nevnes
-læreren som sprekkeferdig av stolthet kom innom og viste meg resultatet etter at hun hadde hatt et parti oppe i matte -en sekser og resten femmere og firere
-eleven som da han fikk beskjed om at han kunne beholde IT-bøkene (de er gamle og skal skiftes ut) sa bedende "Å nei -kan du ikke bare ta dem, a...?". Han følte seg åpenbart svært ferdig med dem...
-"Hvis dere ikke slutter å lekeslåss nå, må en sitte foran og en sitte bak!" -sa hun strengt til sine to medelever...
-han som stakk hodet inn nest siste skoledag og spurte om han kunne levere bøker dagen etter. Da svaret var bekreftende kom det et lettet "Flott! Da sees vi!" -og det gjorde vi...
--hun som kom med et par bøker siste dagen og sukket litt over de to hun ikke hadde klart å finne og ville få regning på. Da jeg kunne fortelle at alle hennes bøker var levert -noen andre hadde tydeligvis hatt de siste -utløste det et skikkelig gledeshyl og det mest gledesstrålende og ektefølte ønsket om "God sommer!" jeg fikk hele uka.

Om halvannen måned skal alt ut igjen. Vi glær oss...

1 kommentar:

Elida sa...

Vel fortjent ferie. Humoristiske innlegg om jobben er koselig syns eg:-)