tirsdag 1. november 2011

Dagens Twitter-anbefaling

Jeg har et pågående prosjekt om å gjøre meg til venns med Twitter (fordi jeg ikke bruker nok tid på nettet som jeg gjør...). Så langt (omtrent to uker) går det stadig fremover, jeg følger en salig blanding av bok-og-bibliotekrelatert, kultur/nyheter/samfunn-folk, venner, kjendiser og komikere og blir både opplyst og underholdt om alt fra Brageprisnomineringene til Kim Kardashians skilsmisse (ikke at jeg ante at hun var gift, eller på noen måte bryr meg...). Om jeg underholder og opplyser de få som følger meg, er jo an annen historie, men man skal aldri si aldri...

En av de mer spennende jeg har funnet, i bok/underholdning-kategorien, er VeryShortStory -som er akkurat det -bittesmå én-tweet-lange mini-noveller. Paradoksalt nok blir det så kort at det faller utenfor får-vite-altfor-lite-innvendingen jeg vanligvis har mot noveller. Vel verdt en titt.

Eksempel:

I found an old photograph of us while cleaning out the attic. We looked so happy together then. It made me want to dig you up and apologize.

Det er nesten så jeg får gåsehud...

1 kommentar:

Sylvia sa...

Fantastisk! Takk for tipset!