torsdag 26. august 2010

Sommerens lesing

En sommerlesningsenket fra Bokhora:

1. Bäst i sommar?
David Nicholls One day. Ideel sommerlektyre -akkurat passe morsom og alvorlig. Men jeg må jo lure litt -hvis den hadde vært skrevet av en kvinne, ville den fått rosa omslag, "chick lit"-stempel og tilsvarende mindre omtale...?
2. Sämst i sommar?
Love lives av Emlyn Rees og Josie Lloyd. Jeg synes bøkene deres blir dårliere og dårligere, men det kan jo være meg det er noe galt med...
3. Vad har du helst läst på stranden?
Jeg har ikke vært på stranda en eneste gang i år... Generelt ville jeg satste på ikke altfor krevende pocketbøker som kan få en vannsprut og et lass sand mellom sidene uten at det er verdens undergang, men bibliotekets utgave av Karstens Alnæs' Norgeshistorie funket fint den også...
4. Var har du läst mest?
I hotellsenger, på ferger og tog og på hytta -selv  om nærværettil en viss 2,5 år gammel niese begrenset hyttelesingen en del...
5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?
Jeg har sluttet å ha leseprosjekter -tvangslesing går ut over leselysten selv om det er egne ønsker og mål som står for tvangen.
6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!
Jeg har kjøpt mange... Tidligere på sommeren kjøpte jeg dessuten Lisa Lynch' The C word, basert på en blogg jeg har fulgt lenge. Jeg har stadig planer om på blogge om den...
7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Jeg har akkurat kjøpt Still Alice av Lisa Genova, den har fått fantastisk omtale i mange blogger og står høyt på leselisten nå. Dessuten føler jeg at det er på tide å gi Murakami en ny sjanse...

Ingen kommentarer: