torsdag 9. oktober 2008

Opprydding påkrevd

Skolebøkene tar, som jeg har vært inne på før, tid. Mye tid. Nå har det begynt å roe seg litt, i stedet for at vi bruker alle de 220% bibliotekar vi har på dem, er vi nå nede i 160-170%... Det sier seg selv at det går ut over det meste annet -innkjøp av høstens litteratur, brukeropplæring (tror vi skal være fornøyde om alle de nye elevene har fått opplæring innen jul...) osv -og blogging havner veldig langt ned på prioriteringslista. Når man (jeg) i tillegg har flyfille-tendenser på fritiden (things to do, places to be, teaterstykker som må sees...), fører det fort til fullstendig bloggtørke. Men nød lærer som kjent naken kvinne å spinne, og travel kvinne å bruke "keep new"-muligheten på Bloglines. Den siste måneden har det hopet seg opp med nyheter og annet jeg har alle intensjoner om å kommentere og blogge, sette meg inn i eller høre på (podcast-rss fra nrk er genialt) om/når jeg bare får tid... Nå begynner tiden å komme igjen, så forhåpentligvis vil de neste par ukene bringe flere nye blogginnlegg og færre ventende feeds. De siste dagen har jeg etter iherdig innsats kommet fra over 200 til 0 uleste feeds (det har jo vært ferie...), nå gjenstår de 70 jeg har "kept new"...

Ingen kommentarer: