fredag 28. mars 2008

Ting 19 -Virtuelle verdener

Det kom aldri noen mail fra SecondLife, så jeg registrerte meg på nytt og fikk opprettet bruker. Men ettersom det ikke er mulig å gjøre noe uten å laste ned programvare, og jeg mistenker at det ikke er så populært med nedlasting og installering på den maskinen jeg sitter på, må praksistesten utsettes inntil videre. Fikk hvertfall lest litt både på SecondLifes egne sider, Wikipedia og andre steder, så jeg fikk litt inntrykk av hva det går ut på. Strengt tatt er det mest framtredene spørsmålet jeg sitter igjen med "Hvorfor?". Jeg ser ikke helt poenget, men hvis man synes Sims og lignende spill er gøy, er vel dette en mer avansert og sosial variant. (Men man skal vel være forsiktig med å uttale seg for bastant før man har prøvd, kanskje kommer jeg krypende tilbake om noen uker og tilstår at jeg har blitt hektet fullstendig... ;) )

Om dette er noe biblioteket skulle bruke tid og krefter på, er jo en annen sak. Som jeg skrev i posten om Origo , synes jeg det er viktigere at biblioteket har én god nettside enn brukere på mange nettsamfunn.

1 kommentar:

Fylkesbibliotekene sa...

Hei, det blir Second Life Live på mandag - det gleder jeg meg til! Heidi