tirsdag 5. februar 2008

Flere bilder

Fylte USB-pinnen med bilder i går, så jeg skulle få mer å leke med på Flickr, så nå har jeg lastet opp, tagget og beskrevet bilder og i noen tilfeller også plassert på kart -et kjekt verktøy. Kartene er imponerende detaljerte, ikke bare kunne jeg plassere bildet i Slottsparken, men jeg kunne få det i riktig del. Dessuten har jeg oppdaget hvor mye info som lagres i et digitalt bilde, så snart jeg har lastet det opp kan Flickr fortelle meg når bildet er tatt, med hvilket kamera, hvorvidt det er brukt blitz og en rekke andre tekniske detaljer. Storebror ser...

Ettersom dette er et nettkurs for bibliotekarer, var det jo den meste naturlige ting i verden å ta bilder av min kjære (men fortsatt nettløse *eder og forbannelse over Tele2*) PC og mine overfylte bokhyller da jeg skulle finne bilder som kunne tagges med 23tingom2null...




Billy med overhyller -Ikea's finest. En dag skal jeg ha plass til mange flere...



Min lille bærbare -da jeg bodde på den ytterste nøgne ø uten særlig sosialt liv, men med bredbånd, var vi uadskillige. Nå for tiden føler den seg nok litt forsømt...

Hmm... hadde jo tenkt å legge inn bildene i bloggen med "Blog this"-funksjonen til Flick, men det gikk visst ikke. Får prøve den i et nytt innlegg

Ingen kommentarer: