onsdag 30. januar 2008

Ting 4 -Direkte kommunikasjon

MSN er min venn... Egentlig helt siden en kamerat av meg konstaterte at "Du må jo ha MSN" og egenhendig installerte det på maskinen min, men særlig i de to årene jeg bodde langt hjemmefra (Nordland og Nordmøre) , var MSN min viktigste kontakt med venner og familie hjemme og andre steder. Muligheten til å sende filer -bilder, musikk osv -på den måten er også kjekk, og muligheten til å snakke med mange på en gang. Har hatt MSN-samtaler med 5-6 deltakere, da gjelder det å holde tunga rett i munnen -og kontroll på tastene. Det blir gjerne fort & gæli med med ymse forkortelser og "alternative" (les: gale) stavemåter når man skal ha med seg fingrene. Touch hadde sikkert ikke vært så dumt å kunne...

Jeg er vant til å ha MSN installert på maskinen (hjemme-pcen min er dessuten full av ekstra smileyer -noe av det som gjør MSN morsommere enn mail), men på jobb bruker jeg foreløbig WebMessenger -mye mindre brukervennlig...

Har kikket litt på GTalk, det ser ut til å være omtrent samme konseptet. Men ettersom jeg har alle kontaktene mine på MSN, har jeg ikke testet det i praksis. Dessuten har jeg kikket litt mer på Google Reader, siden Heidi anbefalte det foran Bloglines, uten å se de helt store forskjellene.

Ingen kommentarer: