tirsdag 29. juli 2014

Hverdagen kaller

Da var det slutt på feriemoroa for denne gang og tilbake på jobb. Skolen i feriene er et stille og øde sted, særlig denne uka når det stort sett bare er meg og vaktmestrene som er på plass. Selv ventilasjonsanlegget har ferie, så jeg kom tilbake til lokaler hvor luften var over 30 grader varm og hadde stått stille i fire uker. Nevnte jeg at kontoret mitt ligger innerst i biblioteket og ikke har vinduer ut?


Men man er da løsningsorientert, samt velsignet med bærbar pc og bord med hjul. Jeg åpnet en rad med vinduer ute i biblioteket og opprettet et sommerkontor så nære den friske luften som mulig.


Jeg er ikke alene om å være løsningsorientert - når bibliotekets postboks (for noen holder det ikke med en enkel posthylle....) ble full i mitt fravær, fant noen en kopipapireske - og et par post-it-lapper, i tilfelle jeg ikke skjønte det av meg selv.

Det ville bvære feil å hevde at jeg jobber veldig effektiv i varmen og ensomheten, men litt var gjort da jeg gikk for dagen. En ørliten bunke tidsskrifter gjennomgått, for eksempel - noen (Pondus, Nemi, Cosmopolitan) nøyere enn andre. Det kalles kvalitetssjekk...

Ingen kommentarer: