fredag 27. september 2013

Statstikk-gøy

Jeg må innom statistikk-fanen i kontrollpanelet nesten daglig. Ikke fordi jeg er så opptatt av antall besøk (men alt over 20 treff regnes som en god dag...), men for å se hvilke søkeord som sender folk min vei, og hvilke (u)nyttige poster de havner på. Noen finner nok det de leter etter, andre... vel... en god latter, kanskje?

Det mest populære søkeordene på bloggen er kjent maleri - da lurer jeg litt på hva de egentlig er ute etter... Barnebøkene Lisen får ikke sove og I Morgentåkedagen er også populære, og helga Flatlands Bli mens du kan, reis hvis du må. Det kombineres ofte tittelen med ordet tema - jeg aner særemne-elever på søken etter hjelp.

Følgende er ikke av de mest brukte, men absolutt av de mer festlige...

motstå fristelser
Jeg skjønner behovet, men jeg er ikke overbevist om at løsningen ligger hos google. Heller ikke hos meg, som bare kan bidra med råd om handling av bruktbøker.

nesbø gjenferd anmeldelse dårlig
Noen ble litt lei av at Jo Nesbø bare fikk skryt og gode anmeldelser? Beklager -jeg ble sint, men boka var på ingen måte dårlig...

hårete mann -vaskeseddelen
Hvordan vaske en hårete mann?

rose kennedy utroskap
I følge selvbiografien hennes forekom ikke utroskap i hennes liv -hennes evne til å fornekte virkeligheten må ha vært imponerende

badebukse+eldre mann
Beklager, prøv heller en moteblogg. Eller en klesbutikk.

et samfunn uten estetikk
Det hadde jo virkelig vært tragisk.

antikvariater i bergen som har et dukkehjem av ibsen
Dagens tips: http://www.antikvariat.net/

johan harstad mannen som elsket yngve
Feil siddis, prøv heller Tore Renberg (hvis du insisterer på å lese om Jarle Klepp. Personlig foretrekker jeg absolutt Harstad)

finlandssvensk aksent
Åh, ja!  Mummi! Mark Levengood!

svenskene
Hva med dem?

sigvart dagsland trefot
Ikke så vidt jeg vet...

Ingen kommentarer: