fredag 8. juni 2012

It's the most wonderful time of the year

Hvertfall for elevene, som med stor glede leverer fra seg pensumbøkene sine og tar fatt på en laaang sommerferie, eventuelt på Livet. Muligheten for å komme opp i muntlig til uka er det best å ikke tenke på. Jeg er ikke like overbevist om at dette er årets høydepunkt...

Ikke fordi jeg bare har fire ukers ferie (det stussligste tidspunktet å jobbe på skole og ikke være lærer, er det øyeblikket når somemravslutningslunsjen er over og alle ønsker hverandre god ferie og går hjem, mens jeg tusler tilbake til boklageret), eller fordi jegsynes tiden går så fort -det er da ikke lenge siden avgangselevene var ferske førsteklassinger? Neida, det er disse skolebøkene igjen... 

 I løpet av de neste par ukene skal jeg egenhendig ta imot, registrere og rydde på plass bortimot 6000 bøker. Jeg kom en gang fram til at jeg i innleveringsprossessen flytter hver bok fem ganger -tror ikke jeg vil prøve å regne på hvor mange kilo bøker jeg dermed løfter i juni. Det er en grunn til at jeg kaller det årets treningsøkt... 


Man er da erfaren og vet hva som skal til -skuffen er fylt med kjeks og sjokolade. Det hører heller ikke til normalen at jeg drikker mer enn en liten vann i løpet av arbeidsdagen...



Alt klart til mottak...


Noen timer senere... 
Det er et system her (helt sant!), det er bare ikke så synlig for utenforstående,,,


Når dagen blir lang, bøkene mange og gorilla-armene setter inn, er det bare en ting som kan få meg til å holde ut et par times overtid på en tom skole -Josh Groban. Og når den ene pcen ikke vil spille musikk, henter man bare en til...

Dagens sitat
(hun stablet opp alle bøkene tok en kjap opptrelling og konkluderte)
Tror ikke jeg har flere fag enn dette. I så fall har jeg gått glipp av noe i hele år...

Dagens omtenksomme
Blir det riktig for deg hvis jeg legger dem med strekkoden denne veien?
*dåne* Det tror jeg aldri noen har tenkt på noensinne...

Dagens undrende
Har jeg ikke lånt denne ordlista her? Jeg har hvertfall ikke kjøpt den, så da lurer jeg på hvor jeg har stjålet den...

Dagens pliktoppfyllende
Jeg kommer med den siste boka i morgen!
Det var flere som kom med dette. Jeg påpekte at jeg ikke hadde planer om å jobbe lørdag...

Mandag er det derimot på'n igjen -sannsynligvis med nye gullkorn...

5 kommentarer:

elis lesebabbel sa...

Gleder meg til det! Det må være artig å ha så mye "ungdom i huset!

Gråbekka`s Blogger sa...

Likte sitatene:) Og skuffen din ser jo herlig ut:) Kos deg på jobben videre og ha en herlig helg:)

HildeSol sa...

Det er ikke bare småbarn som strør om seg med gullkorn -jeg hører mye festlig...

Nødproviant er viktig -man må jo holde blodsukkeret oppe. Enhver unnskyldning for å spise sjokolade på jobb... ;)

Manuela sa...

Føler med deg! Mine boklagerhyller er fremdeles tomme. Skal sette i gang i morgen og "gleder" meg til treningsøktet. Håper bare at sola kommer fram, slik at skolebibliotekaren har bruk for fin påtrenert "bikinikropp" ;-)

Sitatene er fantastiske. Må huske å skrive sånne opp, jeg også. Gleder meg til all jubel når bøkene er levert tross all "inn-i-mellom-byttingen". Kos deg!

HildeSol sa...

Kanskje det burde være temaet for neste års innleveringsblogging -før- og etterbilder av bibliotekaren *fnis* Men da bør jeg nok fylle skuffen med noe annet... ;)