mandag 21. mai 2012

Bare tre bøker resten av livet

Ja, jeg får også angst og åndenød bare ved tanken... Men så hardt og brutalt er scenariet Julie skisserer i konkurransen (alt i meg stritter imot uttrykket giveaway, og dette var det beste norske ordet jeg kom på i farta) på bloggen hennes: Verden går under, du er på flukt og kan bare ta med deg tre bøker -hvilke? Vri hodet, gjør det umulige valget og fortell om det hos Julie, så kan du vinne en av tre fantastiske overlevelsespakker.

Min liste ble til slutt slik:

1. Douglas Adams – The hitch-hikers guide to the galaxy. Den tykkeste av alle de uleste bøkene i hylla…
2. Erik Fosnes Hansen – Beretninger om beskyttelse. Så kan jeg bruke all tiden jeg ikke kan bruke på å lese bøker på å skrive den lovede oppfølgeren som aldri kom (ja, jeg er fortsatt grinete. Etter 13 år…)
3. Anne Karin Elstad – Innhaugfolket (ja, jeg har alle fire bøkene i ett bind). Skal verden slik vi kjenner den gå under, trenger jeg litt koselesning. Tror dette er den voksenboka jeg har lest flest ganger.
Av de som nesten nådde opp var Kristin Lavransdatter, Lord of the Rings (hvis jeg ikke har noe annet å lese, må jeg vel klare å komme meg gjennom den?), Bibelen og Salme ved reisens slutt. Og Mummi, hvordan kunne jeg glemme Mummi...

Så, inn til Julie nå -innen 25.05!

2 kommentarer:

Gråbekka`s Blogger sa...

Flotte bøker du har valgt å ta med deg :) Ikke bare bare bare å være på flukt:) Sleit også med å velge bøker, men jeg satser på at jeg møter på noen av dere andre slik at vi kan byttelåne:) Ha en flott kveld:)

HildeSol sa...

Byttelåne med andre flyktninger er selvfølgelig løsningen -det omreisende apokalypse-biblioteket ;) *me like*