fredag 16. desember 2011

Leveranse fra moderskipet


Synes jeg bare blogger om bokinnkjøp i høst -tror ikke jeg tør begynne å telle etter hvor mye samlingen har vokst... (jeg leser også, altså, det bare skorter litt på blogginspirasjonen). Tidligere i måneden var jeg som i fjor på førjulsseminar på Bibliotekenes hus, hvor et av høydepunktene, i tillegg til spekemat, epperkaker og sosialt samvær (også noe faglige greier, vissnok. I år klarte jeg å møte opp i tide også etter lunsj -framskritt!) er billige overskuddsbøker på loftet.

Jan Eggum -Som eg e 
Jeg har faktisk tenkt at jeg manglet en Eggum-sangbok -jeg har jo fra de andre tre Gitarkameratene. Samlingen er nå komplett (inntil en av dem kommer med en ny...).

Maud Hurums operahistorie: 1749-2000
Fordi jeg ikke har noen operabøker fra før av... *host*

Alan Bennett - The uncommon reader
Om da den britiske dronningen ble opptatt av litteratur. Denne har jeg hørt mye om og hatt lysrt til å lese, jeg har bare ikke kommet så langt. Men nå... Veskevennlig format, det liker en togpendler.

Women who did : Stories by Men And Women, 1890-1914
Kvinnesakens begynnelse, i skjønnlitterær form fra datidens største forfattere.

Leslie Thomas - Dover Beach
Krig og kjærlighet i England i 1940. Jeg har vært på guidet tur i krigsmuseet i Dovers hvite klipper, lokal kjennskap hjelper alltid på interessen. Dessuten er det kjekt å ha noen relativt lette pocketbøker i bokhyllen når behovene melder seg...

Petter Karlsson, Johan Erséus - Från snickerboa till Villa Villekulla : Astrid Lindgrens filmvärld
Om filminnspillingene av Astrid Lindgren-bøkene. Hvem, hva, hvor og når, anekdoter, historier og bakgrunnsmateriale. Nostagi-trip!

The royal wedding for dummies
Den fantes, ergo måtte jeg ha den *fnis* Etiketteregler og kongelig historie, quiz-spørsmål og oppskrifter til gatefesten. At bryllupet forlengst er overstått, har da ingenting med saken å gjøre...







Ingen kommentarer: