onsdag 23. november 2011

Fra løvens hule


Lions hadde sitt årlige bruktboksalg i Ullevål hageby for et par uker siden, og siden jeg nesten ikke har kjøpt noen bruktbøker tidligere i høst (*host* *kremt*), var det jo et naturlig mål for en søndagstur. Noen går i skogen og plukker sopp, jeg går i hagebyen og plukker bøker...

Mentz Schulderud - Piberne og pigerne i Vika
Mer Oslohistorie, om et område i byen jeg har slektshistorie i.

Øystein Sunde - Kjekt å ha 1
En sangbok med Øystein Sunde er jo alltid kjekt å ha.

Margrethe Munthe - Kom skal vi synge
Litt mer framtredende moral enn Øysten Sunde, må man vel kunne si... Dessverre uten årstall.

Cappelens kulturguider: Teater
Det var dette med oppslagsverk som man aldri får nok av.

Prosper Mérimée - Carmen
I følge baksideteksten den originalehistorien om Carmen, som har inspirert så mange andre. En ikke helt ukjent opera av Bizet, for eksempel.

Salmer og viser
Nok en sangbok. Nå er musikkhyllen min full, det må jeg vel gjøre noe med (som i rydde plass til flere et annet sted, selvfølgelig...)

Dessuten fant jeg juleplaten til Josh Groban i et hjørne med cder og dvder, den fikk også være med meg hjem. Til helgen kan jeg beynne å spille den også -ingen julemusikk i mine spillere før advent *streng*

Ingen kommentarer: