fredag 21. oktober 2011

Troverdig anbefaling?

Jeg plukket opp en tilfeldig roman på Norli forleden. Jeg husker ikke hva den het, men den var originalt utgitt på slutten av 50-tallet og handlet om fire unge kvinner som prøvde å etablere seg i New York, til dels i forlagsbransjen. Det er forsåvidt ikke så viktig, det jeg reagerte på var at den på forsiden hadde et anbefalende sitat -fra Don Draper. Jeg skjønner at populære serier påvirker motebildet og folks interesse for visse tidsepoker, og at boka sikkert kan være interessant for en del Mad Men-fans. Jeg mener også å ha hørt at at etterspørselen etter den fiktive brevsamlingen Carrie leser i den første SATC-filmen ble så stor at en tilsvarende bok ble gitt ut. Men at en fiktiv tv-karakter siteres som om han skulle være en faktisk person med meninger om litteratur blir for dumt og useriøst. Synes jeg, da...

Ingen kommentarer: