torsdag 30. juni 2011

Kjære Jo Nesbø

Jeg er sint på deg.

Faktisk er jeg tilbøyelig til å kalle deg slem. Jeg har brukt nesten tre uker på å fordøye Gjenferd, og jeg er fortsatt sint. Ikke fordi det er en dårlig bok, langt derifra. Men det kan da ikke være nødvendig å utsette Harry og menneskene rundt ham for så mye vondt? Etter så mange bøker har jeg jo blitt glad i dem, og allerede da jeg leste i forhåndsomtalen at utgangspunktet for den nye boka var at Oleg var blitt narkoman og drapstiltalt ble jeg ganske trist -jeg synes det var dårlig gjort mot både Harry og Oleg, og ikke minst Rakel. Jeg ble ikke så mye lysere til sinn etterpå, tvert imot ble jeg egentlig ganske deppa.

Dessuten kommer jeg til å slite med en viss angst for lange kjellerkorridorer.

Men altså -fortsatt sint.

Så vet du det.

Ingen kommentarer: