torsdag 9. juni 2011

Dagens...

...bok-allé:



...lookalike: 
Sheldon fra Big Bang Theory -nå på videregående. Om det også var han som sto bak hangman-arket jeg fant i en bok, hvor et av løsningsordene var Bazinga!, skal være usagt...
...observante:
Hun kom inn i et rom skiltet Boklager, fyllt av bokhyller med skolebøker og bøker i bunkevis på gulvet, hvor jeg sto bak en pc og registyrete inn bøker. Hn så seg rundt og spurte: Er det her jeg skal levere skolebøker?

...avviste: 
Selgeren som ringte fra Gyldendal og lurte på om jeg hadde tid til en rask prat. As if. Jeg sa han kunne ringe neste uke -da har jeg kanskje tid (men jeg tviler).
...nødproviant: 
Kjeks, vann og pingvinpastiller. Og epler. Sunn og asketisk i år (eller så glemte jeg å kjøpe sjokolade og fylket har vedtak på at skolekantinene ikke skal selge brus og godteri. Is er pussig nok unntatt fra regelen.)
...nødnødproviant:
Wasa knekkebrødsanwich -kjekt å ha liggende i kontorskuffen. Tror den jeg forbarmet jeg over i dag faktisk var med tur/retur Helsinki. Ikke akkurat Linieakevitt, men den hadde hvertfall krysset en tidssone...
...mest strukturerte: 
Dag-for-dag leseplan for matteeksamen, med fastsatte emner for hver dag, sirlig neskrevet og lagt inn i matteboka. Fulgte hun faktisk planen, fortjente hun toppkarakter *imponert over alle som har gode studievaner og selvdisiplin* *leste fire Harry Potter-bøker uka for eksamen*
...presise: 
hun kom tre minutter før oppsatt tid ogh spurte forsiktig om hun var for tidlig ute. Jeg er stort sett godt fornøyd om de kommer riktig dag...
...genser: 
Sideshow Bob med teksten Criminal mind.Tro likevel ikke den slår t-skjorten for et par år siden: When God made me, he was showing off. Jeg slet litt med å ikke le da den kom vandrende inn.
...optimist: 
-Kan jeg levere en bok jeg fikk regning på i fjor, og få igjen pengene?
...teskje: 
-Innlevering av pcer og sånt?
-Hør med IT-avdelingen, det vet jeg ingenting om.
-Men når skal den leveres?
-Det vet jeg ingenting om...
...underdrivelse: 
-Du har noen bøker å sortere...
...mest overraskede:
Midt i bokoppakkingen snudde hun seg og overleverte en nynorsk ordliste til han som sto ved siden av -Denne er forresten din, jeg lånte den av deg en gang. At han var eier av noe sånt var åpenbart nytt for ham...
...(u)sentimentale:
Han tok seg tid til å ta personlig farvel med hver enkelt bok -stort sett for å forsikre dem om at han ikke ville samle dem...
...timing:
Een elev som skal levere en gang mellom 14 og 17 kommer selvfølgelig i løpet av de ti minuttene jeg ikke er på lageret. Hva annet hadde jeg ventet...
...jammen, er det ingen av dere som tenker?:
Det striregnet, mange av elevene skulle ha med seg bøkene fra et bygg til et annet. Gjett hvor mange av dem som tenkte på at bøker bør beskyttes mot store vannmengder...?

...tidspunkt:

Gå hjem nå...

Ingen kommentarer: