mandag 21. mars 2011

Til skrekk og advarsel?

John Erik Rileys mye omtalte monsterroman Heimdal, California har ankommet biblioteket -alle 873 tykke (jeg husker ikke hvor jeg har det fra, men det er vissnok trykket på ekstra tykt papir) sider av den. Jeg lurer på om jeg skal begynne å sette den fram når jeg har bokprat -ikke fordi jeg tror så mange vil lese den, men for å ha et referansepunkt når de begynner å mase om tynne bøker. Alt er som kjent relativt, man må bare finne den rette sammenlikningen...

Joda, denne boken på 250 sider er tynn -bare se hvor liten den er sammenliknet med Rileys...

1 kommentar:

Beatelill sa...

Hehe, ja ta den frem til skrekk og advarsel! Jeg liker best bøker som er på rundt 3-400 sider, men noen ganger trenger man mange flere sider for å fortelle en god historie. Jeg har hørt blandede omtaler av Heimdal, tror ikke den ligger først i lesekøen min, akkurat.