tirsdag 22. juni 2010

Dagens helt...

...er faktisk meg. Og ja, det kom som en overraskelse på meg også... En elev ba om å få låne en pensumbok over sommeren, fordi han måtte ta opp et fag. Jeg mente at det burde vel la seg ordne og han utbrøt at "Da blir du helten min i dag!" Det hører til sjeldenhetene at noen blir så glad for en skolebok -og forsåvidt skjer det heller ikke så ofte at de som skal ta opp fag er så tidlig ute med å låne bøker. En uke eller to før eksamen er mer vanlig...


Konkurransen er hard, men jeg tror Tidslinjer 1 -sammen med sine nære slektninger Tidslinjer 2 og Tidslinjer Påbygging -er den boken jeg liker minst. Den er stor og tung med myk perm og fullstendg uhåndterlig.

 Ordbokberget. Ordbøker av alle slag ble kjøpt inn midt i skoleåret, og vi er ikke i nærheten av å ha nok hylleplass til dem, så de ligger litt her og litt der og i store esker på kontoret -og alltid i veien...

2 kommentarer:

Eva sa...

Har også fått heltestatus i dag, og det er alltid kjekt.

Tidslinjene er heller ikkje mine favorittar, men den absolutt verste er franskbøkene Enchante, like uhåndterlege som Tidslinjer men med svakare permar.

Favorittar er Sinus-mattebøker. Harde permar og ser framleis fine ut etter 3 år.

HildeSol sa...

Sinus er fine ja -kjekt format og lette å ha med å gjøre. Tema (norsk) er også praktiske, selv om de er litt tunge. Det er ikke uten grunn at jeg kalle dette min halvårlige treningsøkt... ;)