tirsdag 25. mai 2010

Lesevennlig hotell

For noen uker siden var jeg på jobbkurs med Else Barratt-Due, for å lære å formidle pg bli en flink bokprater. Kurset fant sted på Hankø Fjordhotell (uff, så trist med sånne overnattingskurs med fine rom, hotellunsj og fire-retters middag -og ekte østeuropeisk danskebåtunderholdning i baren på kvelden...), som viste seg å være et særdeles lesevennlig hotell.


De hadde faktisk eget biblioteksrom/peisestue, med bøker (utvalget bar nok preg av å være tilfeldige donasjoner, men likevel et godt tiltak) og dype skinnsofaer (samt et elghode på veggen og gardiner med jaktmotiv...). Det var selvfølgelig bare en ting å gjøre -da de andre kursdeltakerne skulle være spreke og gå tur før middagen, tok jeg med meg Virginia Woolf og installerte meg i sofaen under vinduet.


Rommet var utstyrt med en god lesestol og tilhørende lampe, rett ved balkongdøren (jepp, rommet hadde egen balkong), så man kunne sitte og se gardinene blafre i vinden når man så opp fra boka.

Dagens reklame -spesielt tilegnet de som primært drar på hotell for å lese i fred og ro...

1 kommentar:

astridterese sa...

Det hørtes virkelig deilig ut! Jeg liker hotell hvor du føler freden senke seg og hvor en god bok er midt i blinken!