søndag 19. oktober 2008

Innleggene som aldri ble

Ok, jeg kapitulerer -jeg kommer aldri til å få skrevet de varslede blogginnleggene, og jeg ernnødt til å få gjort noe med de nærmere 80 "items kept new" på Bloglines. De følgende innleggene kommer derfor aldri til å bli skrevet:

*Litteratur og ytringsfrihet -med referanser til David Irving på Lillehammer, politikernes ønske om å sensurere Aksjon TXT og Rune Belsviks mye omtalte sex-skildringer i Tjuven. (Et lite apropos til Sarah Palin og andre sensur-glade..)

*Anmeldere -er de for strenge? Er det riktig av forlagene å forskjellsbehandle dem etter hvem de mener de kan stole på? Og er det ikke egentlig litt latterlig å operere med sperrefrist på litteraturanmeldelser -det er neppe færre som kjøper Bisettelsen og anmeldelsen kommer på trykk noen dager før boka kommer i butikken...

*Aldersmerking av bøker -en fordel for gavekjøpende voksne, men dreper de lesergleden? Jeg har opplevd 13-åringer som har funnet en bok de synes høres spennende ut, men som legger den fra seg når de ser at den er merket 10-12 år.

*Strikkeforbud på biblioteket

*Norgesbiblioteket i SecondLife. Jeg prøver hardt å legge godviljen til, men sliter fortsatt litt med å se nytten...

Og dermed var det nesten bare nrk-podcaster igjen på Bloglines, og jeg kan kanskje snart få konsentrert meg om noen litt mer dagsaktuelle temaer...

Ingen kommentarer: