mandag 28. april 2008

Nullkonferansen

Fredag var det tid for dem offisielle kursavslutningen -nullkonferanse i Oslo. Nullkonferanse (forøvrig et ord som i skrivende stund gir 164 treff i google) er i følge Vestfold fylkeskommune en "samling (ikke en vanlig konferanse) hvor deltakerne kommer og selv setter sammen program for dagen. Deltakerne skal også dele sin erfaring med hverandre på nullkonferansen. Hva har vært bra, hva har vi lært osv? ".

I teorien en strålende ide. I praksis tror jeg nok en del programsnekring med hell kunne vært gjort på forhånd -for eksempel på en konferanse-wiki. Det ville spart en del tid som istedet kunne vært brukt på diskusjonene -en halv time på hvert tema ble litt knapt -i tillegg til at man ved å vite temaene på forhånd hadde hatt større mulighet til å forberede seg.

Når det er sagt, ble det sagt mye interessant på konferansen (selv om de emnene jeg helst ville diskutert, typisk nok ikke fikk nok stemmer til å komme på programmet...). Og lunsjen (som kom godt, men litt sent) kommer det til å gå gjetord om. Jeg har allerede gjort flere misunnelige ved å fortelle om champagneseminaret... Bilde av herligheten (bare for å gni det litt ekstra inn hos de som ikke var til stedet) kommer i morgen.

Jeg gjorde også et podcast-forsøk på konferansen. Noen minutter av foredraget til Morten Søby (som fikk vist oss mange fancy måter å skifte bilde i en powerpoint-presentasjon...) ligger på mp3-spilleren min, og hvis jeg en dag får en teknisk åpenbaring, kan det jo være at det vil forville seg inn her med tid og stunder...

Ingen kommentarer: