onsdag 5. mars 2008

Ting 14 -Personlige forsider

Etter å ha kikket på og prøvd meg på både iGoogle og Netvibes, endte jeg opp med iGoogle-side. Mest fordi nyhetsfeedene i iGoogle går direkte til artiklene, mens i Netvibes kommer man først til en kortversjon før man kan klikke seg videre til selve artikkelen. Ettersom nyheter sannsynligvis er noe av det jeg kommer til å bruke mest, samt at jeg er såpass utålmodig at jeg vet at den ekstra siden kommer til å irritere vettet av meg på kort tid, ble det avgjørende. Dessuten så jeg ikke andre store forskjeller på dem. Har lagt til diverse nyttige og unyttige (kanskje mest det siste...) gadgets -vær, bilder fra Flickr, Youtube-søk (som fort hadde blitt veldig distraherende på en maskin uten sperrer og med lyd...) bokliste, kalender og Homer Simpson-sitater. Dette er nok en type side som er nyttigere på en hjemme-pc enn på jobb, hvor man ikke kan styre hva som skal være startside.

Ingen kommentarer: