onsdag 6. februar 2008

Ting 7 -Wiki. Et lite forspill...

Nå hopper jeg litt i rekkefølgen og tyvstarter litt med Wiki. Har ikke fått sett noe på det som står om det på bloggen, men siden Heidi ba meg skrive noe om BlogThis-funksjonen til Flickr på kurs-wikien, hoppet jeg bare i det. Så hvis noen lurer på hvorfor overskrifte til tips om ting 5 ser litt annerledes ut enn de andre, er det min feil -jeg fikk av en eller annen grunn ikke til riktig formattering...

Rent teknisk er det vel nærmest som en blogg hvor mange/alle/hvemsomhelst kan skrive, noe som kan være lurt å ha i bakhodet. Stjerneeksempelet er jo Wikipedia, hvor man finner velfig mye nyttig man ikke nødvendigvis finner andre steder (havnet forleden i en diskusjon om en kjent historie fra Donald Duck, et rask Wikipedia-søk ga oss alle detaljene om Eggemysteriet og språkbråket den medførte), men det har også vært eksempler på feilinformasjon i Wikipedia.

Ingen kommentarer: