torsdag 28. februar 2008

Ting 12 -Sosiale bokmerker

Har registrert meg hos http://del.icio.us/ og lagret en del bokmerker der. Det er en stor fordel å kunne ha tilgang til egne bokmerker uansett hvilken maskin man bruker -i motsetning til mange andre web 2.0-muligheter dekker dette et behov som faktisk allerede eksisterte, i steder for å skape nye. Den er ikke den mest brukervennlige siden jeg har inne på, jeg rotet litt med de forskjellige funksjonene. Dessuten ønsker jeg mer et avansert søkealternativ knyttet til land/språk. Jeg har svært liten interesse og utbytte av operasider på japansk...

BlinkList så ut til å være stor sett samme konsept som del.icio.us, mens StumbleUpon virkes som en slags kombinasjon av bokmerker og vennersted -og er derfor sperret av fylkeskommunen...

Ingen kommentarer: